8 tips om Alzheimer te voorkomen

Volgens een Engels onderzoek kun je de ziekte van Alzheimer voorkomen door het toepassen van acht veranderingen in je levensstijl.

Er is geen remedie tegen dementie. Maar sommige behandelingen en lifestyle-veranderingen kunnen de symptomen helpen verminderen.

1. Bewegen

Oefening kan helpen om dementie te voorkomen, zei voedingsdeskundige Cassandra Burns. “Het juiste evenwicht vinden is belangrijk als het gaat om bewegen,”.

“Oefening stimuleert de afgifte van endorfines, waardoor we ons daarna blij en ontspannen voelen. “Het krijgen van voldoende beweging kan ons ook helpen beter te slapen, wat ons dan helpt om met stress om te gaan.”
U kunt ook dementie voorkomen door deze levensstijlaanpassingen aan te brengen.

2. Ga dansen

Ga dansen, “Lopen in een nieuw park of lijndansen zorgen ervoor dat jij nieuwe synapsen veroorzaakt waardoor je hersenen beter worden geactiveerd. “Je moet je extra inspannen om de stappen in een dans te onthouden. Het is ook een prachtige workout voor je hersenen – het leren van de stroom en het ritme van de muziek stimuleert cognitieve activiteit, terwijl het leren en uitvoeren van de stappen geweldig is voor zowel je geheugen als je fysieke fitheid.”

3. Ga extra slapen

Slaaptekort verhoogt het risico op de ziekte van Alzheimer.
Met kortere hoeveelheden slaap betekent dat er minder tijd is voor het lichaam om zich te ontdoen van gifstoffen in de hersenen, en kan dit leiden tot de aandoening.

4. Neem vitamine B

Vitamine-B speelt een belangrijke rol in de strijd tegen leeftijdgerelateerde cognitieve achteruitgang. U kunt B-vitamines aanvullen door meer fruit en groenten te eten. Voeg volle granen, vlees en vis aan je dieet toe om je vitamine B-inname te verhogen.

 

 

 

5. Slaap op je zij

Voedingsdeskundige dr. Marilyn Glenville: “Wanneer u op uw zij slaapt, lijkt uw lichaam beter in staat om de opeenhoping van zogenaamde ‘hersen afval’-chemicaliën af te breken, zoals bèta-amyloïde eiwitten, waarvan men denkt dat ze bijdragen aan dementie en andere neurologische ziekten zoals Parkinson. “

 

6. Geniet van de zonneschijn

Zonlicht helpt de hoeveelheid vitamine D in het lichaam te verhogen.
Vitamine D-receptoren zijn gevonden in hersengebieden die verantwoordelijk zijn voor het creëren van nieuwe herinneringen en verwerkingsinformatie. Ontvang dagelijks minstens 30 minuten zonlicht om uw vitamine D-spiegel te optimaliseren.

 

7. Ga zingen of iets doen met muziek

Ga op een koor, ga meezingen met anderen, of ga meezingen met de radio, ga in ieder geval lekker zingen, want dat doet iets speciaals met je hersenen. Het bespelen van een muziekinstrument heeft min of meer dezelfde effecten. Wil je hier niet de deur voor uit, dan zijn er ook online cursussen voor muziek. zoals een cursus pianospelen.  of een online zangcursus

 

8. Pas op voor diabetes symptomen

Langdurige cognitieve achteruitgang is slechter bij type 2-diabetespatiënten.
Het voorkomen van diabetes kan ook helpen om het risico op dementie te verlagen.

En met dat laatste zijn veel andere experts het eens, probeer dus zoveel mogelijk suiker in je voeding te vermijden en als je overgewicht hebt… ga daar aan werken.Misschien kan het boek van de Voedselzandloper hierbij helpen.

De voedselzandloper
De voedselzandloper
over afvallen en langer jong blijven
Score 4.4 van 5 sterren.
€23,90
Op voorraad. Voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
Gratis verzending
Klik om dit product op bol.com te bekijken
981 Total Views 9 Views Today

Over de auteur

admin
Alzheimer in Beweging biedt een gericht programma om de hersenen optimaal te activeren. Stimuleren van samenwerking tussen linker- en rechter hersenhelft en andere breindelen met het doel de ziekte te vertragen.